Thursday, August 14, 2008

Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan ke-51 SMKBG 2008





Sekolah Menengah Kebangsaan Batu gajah telah mengadakan Majlis Pelancaran Bulan Kemerdekaan yang ke 51 pada hari Rabu 13 Ogos 2008 yang disambut agak sederhana tetapi meriah. Majlis yang bermula se awal jam 7.40 pagi bertempat di Dataran Ilmu telah dihadiri oleh semua warga SMK. Batu Gajah dan di rasmikan oleh YBrs. Tuan Pengetua sendiri.


Antara aktiviti yang dijalankan pada hari tersebuat ialah nyanyian lagu negaraku dan negeri dan ucapan PK. Kokurikulum selaku penyelaras program. Sebaik sahaja selesai ucapan perasmian oleh Tuan Pengetua, upacara simbolik memasang bendera telah dilakukan. Tuan Pengetua telah memasang bendera pada kenderaan yang dipandu masuk oleh Tuan Hj. Nazri.


Upacara kemuncak pada hari tersebut adalah nyanyian lagu patriotik, iaitu 'Jalur Gemilang' dan diakhiri dengan nyanyian Lagu Tema : 'Perpaduan Teras Kejayaan' oleh semua Guru dan pelajar. Majlis berakhir tepat jam 8.25 Pagi.




Kereta dipandu masuk oleh Tuan Hj. Nazri Said





Penyelaras program menyerahkan Jalur gemilang kepada Tuan Pengetua

Tuan Pengetua memasang Jalur Gemilang pada kenderaan Tn. Hj. Nazri sebagai simbolik pelancaran Bulan Kemerdekaan ke-51 peringkat sekolah.

No comments: